مدیریت امور پردیس های استان فارس

بخشنامه ی اجرای دوره ی مهارت آموزی پذیرفته شدگان سال 1398

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ بخشنامه­ی اجرای دوره ی مهارت آموزی پذیرفته شدگان سال 1398 به شرح ذیل اعلام می شود،

 

فایل pdf بخشنامه ضمیمه می باشد

.

  1. رشته محل

عناوین رشته ها و تعداد مهارت آموزان هر استان طبق مشخصات جدول مندرج در بخشنامه ی اجرای دوره ی مهارت آموزی پذیرفته شدگان سال 1398 درج گردیده است.

فارس

آمار رشته و تعداد دوره مهارت آموزی سال 1399

جمع

آموزگار ابتدایی

آموزگار استثنایی

دبیری ادبیات فارسی

دبیری تاریخ

دبیری تربیت بدنی

دبیری جغرافیا

دبیری ریاضی

دبیری زبان انگلیسی

دبیری زیست شناسی

دبیری شیمی

دبیری عربی

دبیری اقتصاد و دبیری علوم اجتماعی

 

دبیری علوم تجربی

دبیری فیزیک

مراقب سلامت

مربی امور تربیتی

مشاوره و دبیری روانشناسی

 

دبیری معارف اسلامی

18 رشته

292

34

34

21

51

27

58

42

34

17

28

42

31

16

34

41

31

27

860 نفر

 
  1. محل آموزش

 

اطلاعیه شماره2 مربوط به کلیات دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان سال 1398 در روز یکشنبه مورخ 07/02/1399 در «پرتال اصلی دانشگاه» و «پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه» قرار داده شده است.  در این اطلاعیه مشخص شده که پذیرفته شدگان از روز چهارشنبه 10/2/1399 برای اطلاع از محل آموزش و ثبت نام غیرحضوری به سامانه گلستان مراجعه نمایند.  

ضروری است مدیریت امور پردیس های هر استان، با درنظر گرفتن جزییاتاطلاعیه شماره 2 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و متن این بخشنامه، اطلاعیه زمان بندی ثبت نام حضوری، جزییات مربوط به دوره و تلفن های تماس ضروری برای پاسخگویی به سوالات پذیرفته شدگان را از روز چهارشنبه 10/02/1399 در سایت دانشگاه فرهنگیان استان ها قرار دهند.

  1. ثبت نام

ثبت نام در دو مرحله غیرحضوری و حضوری انجام خواهد شد.

ثبت نام غیرحضوری :

  • پذیرفته شدگان باید طی روزهای چهارشنبه مورخ 10/02/1399 تا روز جمعه مورخ 12/02/1399 در سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به نشانی http://10.9.29.92  نسبت بارگذاری مدارک و  ثبت نام غیرحضوری خود اقدام نمایند.
  • نکات مورد توجه پذیرفته شدگان برای ثبت نام در اطلاعیه شماره2 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی روز یکشنبه مورخ 07/02/1399 بیان شده است که مطالعه آن به همه دست اندرکاران توصیه می شود. لیکن توجه به نکات ذیل مورد تاکید است :

 

  • مدارک مورد نیاز جهت بارگزاری در سامانه گلستان عبارتند از : تصاویر کلیه صفحات شناسنامه، پشت و روی کارت ملی، مدرک تحصیلی، عکس پرسنلی زمان ثبت نام در آزمون، کارت پایان خدمت (برادران)، همچنین گواهی ICDL و روخوانی و روان خوانی قرآن (درصورت دارا بودن).
  • عدم ثبت نام غیرحضوری و بارگذاری مدارک تا پایان روز جمعه مورخ 12/02/1399 به معنی انصراف از دوره تلقی میشود.
  • بدیهی است مسئولیت صحت و سقم ثبت نام، درج مشخصات و بارگذاری مدارک بر عهده خود متقاضی است و در صورت وجود مغایرت، شرکت متقاضی در دوره مهارت آموزی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
  • مدیریت امور پردیس های استان موظف هستند شماره تلفن های مربوط به مسئولین آموزش پردیس محل برگزاری دوره را در اطلاعیه های خود در اختیار پذیرفته شدگان قرار دهند. بدیهی است پاسخگویی به مشکلات پذیرفته شدگان از جمله رمز عبور سامانه آموزش، بارگذاری مدارک و ... برعهده پردیس و استان محل برگزاری دوره است و مراجعه حضوری یا تلفنی مهارت آموزان به سازمان مرکزی بلااثر خواهد بود. 

ثبت نام حضوری :

  • ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان براساس برنامه زمانبندی استانها برای حضور در پردیس محل برگزاری دوره خواهد بود.
  • مدیریت امور پردیس های استانی باید زمان، اطلاعات و سایر جزییات مربوط به دوره را حداکثر تا مورخ 10/02/1399 در سایت مدیریت پردیس های استان قرار دهد.
  • به منظور مراجعه و ثبت نام حضوری مهارت آموزان، ضروری است مدیریت امور پردیس های استانی ترتیبی اتخاذ نماید تا طبق قوانین ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، نسبت به برنامه زمانی و اجرای دقیق تحویل و تطبیق مشخصات، مدارک و ثبت نام حضوری از روز شنبه 20/02/1399 تا پایان پودمان دوم (شهریور 1399) اقدام نمایند.
  • مهارت آموزان موظف هستند تا در زمان اعلام ثبت نام حضوری شخصاً، اصل و تصویر کلیه مدارک بارگذاری شده را به همراه اصل و تصویر سند تعهدنامه محضری (مجوز شماره 151610 مورخ 27/03/1398 و مجوز شماره 160491 مورخ01/04/1398 سازمان اداری و استخدامی کشور) به همراه داشته باشند.
  • «رابط مهارت آموزی استان» موظف به تطبیق مدارک و اسامی متقاضیان در سامانه گلستان می باشد.
  • ثبت نام قطعی فقط براساس فهرست سامانه آموزش (گزارش 216) انجام شود و از ثبت نام افراد خارج از فهرست خودداری گردد.
  • تاریخ های فوق قطعی است و تمدید نخواهد شد.

 

  1. کلیات وتقویم آموزشی دوره

تقویم اجرایی دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان سال 1398 طبق جدول ذیل از روز چهارشنبه 10/02/1399 با اعلام محل آموزشآغاز خواهد شد این دوره شامل سه پودمان می باشد. پذیرفته شدگان باید بلافاصله پس از ثبت نام حضوری براساس برنامه اعلامی استان محل آموزش، اقدام نمایند. در صورتی که مهارت آموز طبق مراحل مشخص شده اقدام نکند امکان شرکت وی در امتحانات پایان پودمان و متعاقباً صدور حکم استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت.

 
  •  

 بازه زمانی

اعلام محل آموزش

10 اردیبهشت 99

ثبت نام غیرحضوری مهارت اموزان

10-12 اردیبهشت99

شروع پودمان اول

20 اردیبهشت99

پایان پودمان اول

4تیر 99

شروع امتحانات پودمان اول

5تیر 99

پایان امتحانات پودمان اول

13 تیر 99

شروع پودمان دوم

14 تیر 99

پایان پودمان دوم

29 مرداد 99

شروع امتحانات پودمان دوم

30 مرداد 99

پایان امتحانات پودمان دوم

9 شهریور 99

اعلام اسامی پذیرفته شدگان در دو پودمان به وزارت آموزش و پرورش

15 شهریور 99

شروع پودمان کارآموزی

1 مهر تا 30 آذر 99

برگزاری آزمون جامع (در استانهای محل آموزش)

هفته اول دی 99

اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی در دوره مهارت آموزی سال1399 به وزارت آموزش و پرورش

30 دی 99

 
  1. برنامه درسی و روش آموزش

برنامه درسی دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 1398 براساس اقدامات دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه در سه پودمان به شرح جداول زیر می باشد.

  • پودمان های اول : به دلیل شرایط حال حاضر کشور و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، به صورت الکترونیکی (فیلم آموزشی، بسته های یادگیری، آزمون های مستمر و پایانی) توسط خود استانها برنامه ریزی، تهیه، تولید و به هر نحو مقتضی در سامانه یادگیری الکترونیکی استان مربوطه بارگذاری و اجرا شود.
  • پودمان دوم : در صورت امکان، اقدام به تولید محتوای متمرکز از طرف این معاونت می شود و در صورت تداوم شرایط کرونایی، مشابه پودمان اول عمل خواهد شد.
  • پودمان سوم :  همراه با بازگشایی مدارس در سر کلاس های درس اجرا خواهد شد.
  •  
  • پودمان اول

 

  •  

عنوان درس

نوع ارائه

آموزش ابتدایی

آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری مطالعات اجتماعی

آموزش مجازی

ارزشیابی توصیفی

آموزش مجازی

کودکان استثنایی

توانبخشی شناختی

آموزش مجازی

زبان وگفتار در کودکان با آسیب شنوایی

آموزش مجازی

روش ها و راهبردها در تدریس کودکان کم توان ذهنی

آموزش مجازی

آموزش متوسطه

روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش (با تاکید بر دوره نوجوانی)

آموزش مجازی

مبانی آموزش در... + کلیات روش­ها و فنون تدریس

آموزش مجازی

سنجش و ارزشیابی در آموزش...

آموزش مجازی

تربیت بدنی

طراحی آموزشی درس تربیت بدنی

آموزش مجازی

روش یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تربیت بدنی

آموزش مجازی

مبانی و روش­های شناسایی استعداد

آموزش مجازی

ایمنی و بهداشت در درس تربیت بدنی

آموزش مجازی

مراقب سلامت

اصول و مبانی بهداشت

آموزش مجازی

آموزش بهداشت محیط

آموزش مجازی

آموزش بهداشت خانواده

آموزش مجازی

مبانی بهداشت روان

آموزش مجازی

مربی امور تربیتی

آشنایی با ساحتهای 6 گانه و مبانی تربیت دینی

آموزش مجازی

آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی

آموزش مجازی

کلیات روش­ها و فنون تدریس

آموزش مجازی

مشاوره

خدمات مشورتی در مدرسه

آموزش مجازی

انگیزش در تعلیم و تربیت

آموزش مجازی

آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

آموزش مجازی

روان شناسی پرورشی کاربردی

آموزش مجازی

مشترک

اسناد تحولی و فلسفه تعلیم و تربیت در ج.ا.ا

آموزش مجازی

 

پودمان دوم

  •  

عنوان درس

نوع ارائه

آموزش ابتدایی

مدیریت کلاس درس

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری هنر

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری تربیت بدنی

آموزش مجازی

آموزش و طراحی واحد یادگیری قرآن و دینی

آموزش مجازی

آموزش استثنایی

بررسی محتوا و روش تدریس فارسی دانش آموزان با نیازهای ویژه

آموزش مجازی

 

بررسی محتوا و روش تدریس ریاضی دانش آموزان با نیازهای ویژه

آموزش مجازی

 

بررسی محتوا و روش تدریس علوم تجربی و علوم انسانی دانش­آموزان با نیازهای ویژه

آموزش مجازی

 

آموزش جهت یابی و حرکت، آموزش بریل

آموزش مجازی

 

ارزیابی کارکردی رفتار

آموزش مجازی

 

متوسطه

بررسی کتب درسی 1 (دوره متوسطه)+ بررسی کتب درسی 2 (دوره متوسطه)

آموزش مجازی

 

طراحی آموزشی

آموزش مجازی

 

تربیت بدنی

یادگیری از طریق بازی

آموزش مجازی

 

تربیت بدنی افراد با نیازهای ویژه با رویکرد هنجاریابی و هنجارسازی

آموزش مجازی

 

روش­های آموزش حرکات از بنیادی تا مهارتی

آموزش مجازی

 

مراقب سلامت

آموزش بهداشت مدرسه

آموزش مجازی

 

بیماری شناسی و غربالگری بیماری­ها

آموزش مجازی

 

بهداشت روان دانش آموزان

آموزش مجازی

 

مربی امور تربیتی مدارس

فنون راهنمایی و مشاوره (متناسب با نیازها و مسایل کودکان و نوجوانان)

آموزش مجازی

 

طراحی و تولید رسانه های تربیتی (با تاکید بر هنر در رسانه)

آموزش مجازی

 

برنامه­ریزی و مدیریت فعالیت­های دانش آموزی و گروهی

آموزش مجازی

 

مبانی و اصول تربیت سیاسی اجتماعی و آشنایی با تجربه­های مربیان تربیتی موفق

آموزش مجازی

 

مشاوره

آسیب شناسی اجتماعی

آموزش مجازی

 

مشاوره خانواده در مدرسه

آموزش مجازی

 

کاربرد مشاوره در راهنمایی تحصیلی و شغلی

آموزش مجازی

 

کاربرد اصول و روش های تغییر و اصلاح رفتار در مدرسه

آموزش مجازی

 

  •  

اخلاق حرفه­ای و نقش تربیتی معلم

آموزش مجازی

 

 

 

پودمان سوم

  •  

عنوان درس

نوع ارائه

  •  

آموزش پژوهی در عمل

کارآموزی طی سالتحصیلی

 

  •  

کارآموزی طی سالتحصیلی