برنامه ریزی دوره تابستانی 1400 ویژه دانشجویان
برنامه ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه معلمان دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر یا دارای رای شورای موارد خاص و دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته: «ورودی سال 1396 و قبل از آن»، «ورودی بهمن 1397» و «دانشجومعلمان تاخیر گزینش یا دارای شرایط خاص که با هم ورودی های رشته خود هماهنگ نیستند»
در راستای استفاده بهینه از زمان و هم چنین فراهم نمودن شرایط لازم جهت دانش آموختگی به موقع دانشجومعلمان حائز شرایط؛ بدینوسیله برنامه ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه معلمان دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر یا دارای رای شورای موارد خاص و دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته: «ورودی سال 1396 و قبل از آن»، «ورودی بهمن 1397» و «دانشجومعلمان تاخیر گزینش یا دارای شرایط خاص که با هم ورودی های رشته خود هماهنگ نیستند»، جهت برنامه ریزی و اجرا اعلام می گردد.
|
به نام خدا برنامه ریزی آموزشی دوره تابستان 1400 1- برگزاری دوره تابستانی 1400 صرفا" با هدف کمک به دانش آموختگی دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سالهای 1396 و قبل از آن در تمامی رشته ها و دانشجومعلمان تاخیر گزینش، یا دارای شرایط خاص که با هم ورودی های رشته خود هماهنگ نیستند، برنامه ریزی و اجرا میشود و پردیس ها و واحدهای تابعه دانشگاهی مکلف هستند با رعایت مقررات مربوطه، به تمامی تقاضاهای دانشجومعلمان و معلم دانشجویان مذکور پاسخ مثبت دهند. 2-ثبتنام دوره تابستان صرفاً به صورت الکترونیکی و توسط سامانه آموزشی گلستان دانشگاه قابل انجام است. 3- برگزاری همه جلسات دروس اعم از نظری، نظری –عملی و عملی به صورت الکترونیکی و در سامانه LMS می باشد. 4- به دلایل متعدد از جمله نیاز مبرم وزارت آموزش و پرورش به نیروی انسانی، لزوم دانش آموختگی دانشجو معلمان در موعد مقرر و همچنین پذیرش دانشجومعلمان جدید در مهر 1400 و جلوگیری از تداخل بیش از حد برنامه های نیمسال درسی، اتمام تمامی دروس باقی مانده از نیمسال جاری و نیمسال قبل امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین ضروری است، پردیس ها و واحدهای تابعه نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی و فشرده دروس عملی نیازمند فعالیت های آزمایشگاهی و فعالیت های بدنی و دست ورزی با رعایت پروتکل های بهداشتی و طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونای هر استان به صورت حضوری یا مجازی در تابستان اقدام نمایند. تذکر: چنانچه الزام برای حضور دانشجویان برای دروس عملی، آزمایشگاهی و تربیت بدنی است، برنامه ریزی به صورت حداقلی و بدون حضور سایر دانشجویان در پردیس و مرکز باشد. 5- به استناد بند 23 آئین نامه آموزشی دوره هی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «دوره تابستان شامل 6 هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایانی» است. 6- مدیران امور پردیس های استانی مجری دوره تابستانی موظفند نسبت به بکارگیری اعضای هیات علمی، مدرسان مجرب دارای گواهی صلاحیت تدریس در دوره تابستانی تمهیدات لازم را با همکاری گروه آموزشی، روسای پردیس ها و .احدهای تابعه فراهم نمایند. 7-به استناد ماده 7 آئین نامه آموزشی، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان 6 واحد درسی است و به استناد تبصره 3 ماده 7 در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر 8 واحد درسی دانش آموخته شود، با تایید گروه آموزشی، می تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستان اخذ نماید. معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نیز که تا تاریخ 31/06/1399 با گذراندن 8 واحد درسی دانش آموخته می شوند، مجازند واحدهای مذکور را در دوره تابستان اخذ نمایند. 8- به استناد ماده 8 آئین نامه آموزشی، در صورتی که دانشجو برای دانش آموختگی حداکثر 2 درس نظری داشته باشد، با تایید گروه آموزشی و با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی 8 واحد 9- پردیس ها و مراکز مجاز به ارائه دروس نظری، نظری-عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه » در دوره تابستانی مجاز نیست. تذکر: در مواردی که دانشجومعلمی با ارائه درس «پروژه یا کارنمای معلمی»؛ در تابستان دانش آموخته میشود، با تصویب شورای آموزشی استان، ارائه درس مذکور مجاز است. 10- انتخاب واحد دوره تابستانی، قطعی است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد. 11-به استناد ماده 17 و تبصره1 آئین نامه آموزشی، حضور دانشجو در تمام جلسههای مجازی هر درس الزامی است و اگر دانشجو در درسی بیش از 16/3 جلسات یا در جلسه امتحان پایان دوره تابستانی آن درس غیبت کند، چنانچه غیبت دانشجو به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیرموجه تشخیص داده شود؛ نمره آن درس صفر و در صورت تشخیص موجه، آن درس حذف می شود. تصمیم گیری شورای آموزشی و ثبت غیبت های موجه/ غیرموجه می بایست حداکثر 3 روز قبل از شروع امتحانات برای غیبت های کلاسی و یا 5 روز پس از امتحانات باشد. 12- مهمانی و انتخاب واحد با تایید عناوین درس ها توسط گروه آموزشی هر دانشجومعلم در دانشگاههای دولتی روزانه برای دوره تابستانی، مجاز است. ضروری است پردیس ها و واحدهای تابعه همکاری لازم را جهت مهمان شدن برای متقاضیان فراهم نمایند.
تذکرات مهم: - رعایت زمان بندی اجرای دوره تابستانی از 12 تیر تا 15 شهریور 1400 با احتساب زمان امتحان مطابق جدول زیر الزامی است.
تقویم آموزشی دوره تابستان سال تحصیلی 1400-1399
تذکر1: اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانش آموخته خواهند شد، امکان پذیر نیست. تذکر2: اعلام به موقع نمرات توسط استادان جهت دانش آموختگی و معرفی به ادارات آموزش و پرورش (ارسال فرم 7) برای شروع بکار و صدور حکم تا 15/06/1400 ضروری و مورد تاکید است. |