فراخوان گذرگاه اندیشه
همانگونه که استحضار دارید، پیشرفتهای چشمگیر در حوزه علم و دانش مرهون تلاش افرادی است که تجارب و اندوختههای خود را به نسلهای بعدی منتقل میکنند. تأثیر این مهم؛ به گونهای است که امروزه مستندسازی و به اشتراکگذاری تجارب به عنوان یک رویکردِ علمی غالب، مشخصه جوامع پیشرفته و تخصصی است. در این میان، نظام تعلیم و تربیتِ این جوامع به عنوان کانون نشر علم، دانش و تجربه نقش پیشگامی داشته و استادان برجسته همواره با نگاهی آینده نگرانه، آنچه را آموخته و یا تجربه کردهاند به آیندگان تقدیم داشتهاند. بر پایه این ضرورت، مهیا نمودن بستر فرهنگِ مستندسازی، انتقال تجارب، تسهیم و نشر دانش با نگاهی غیر انحصارطلبانه که از ویژگیهای جوامع حرفهای و تخصصی است یکی از مهمترین وظایف مدیران و سیاستگذاران کانونهای علم و تجربه است.
دانشگاه فرهنگیان به مثابه مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، به ویژه در زیست بوم جدید با نگاه بهرهبرداری از تجارب زیسته و علم و دانش اندوخته فرهیختگانی که عمر گرانسنگ خود را صرف علم اندوزی و ارائه خدمت صادقانه به نسلهای مختلف نمودهاند در نظر دارد، گامی در جهت ایجاد این بستر فراهم نماید تا صاحبان علم، اندیشه و تجربه کارساز، پا به میدان گذاشته و در جهادی حرفهای اندیشههای مؤثر و تجارب ناب خود را در دانشگاه به اشتراک گذاشته و جوش و خروشی علمی با هدف تسهیم دانش و تجربه را موجب شوند. بدیهی است این مجال، زمینه را برای نقد سازنده عملکرد گذشته، بهرهگیری از تجارب ناب و دست اول اندوختهشده، انتقال زیست آموختهها، ایجاد خودباوری در نسل جوان و حس ارزشمندی در نسل با تجربه، توسعه سازمانی فعال و پویا و حفظ ذخائر و سرمایههای معنوی را فراهم میسازد.
بر این اساس، مدیریت بالندگی حرفه ای در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در نظر دارد با اشتراکگذاری و بهرهبرداری از آموختههای نظری و تجارب عملی اندیشمندان، فرهیختگان، استادان، مدیران، دانشجویان و کارکنان خود را که پیش از این مکتوب شده و به رشته تحریر درآمده است، با ایجاد موجی از پویایی، رونق علم و اندیشه در دانشگاه، فصل نوینی از خدمات خود را در قالب رویکردی متحولانه رقم بزند.
بنابراین طی این فراخوان از تمامی مخاطبان و ذینفعان دانشگاه برای ارائه و ارسال مکتوبات انتشاریافته خود با ویژگیهای ذیل دعوت به عمل میآورد.
شایان ذکر است، کارگروهی متشکل از متخصصان حوزههای مختلف تخصصی در سازمان مرکزی، وظیفه بررسی، پایش و انتخاب آثار برگزیده را بر عهده خواهد شد. آثار منتخب به فراخور موضوع، طی زمانبندی مشخص و برای استفاده عموم مخاطبان دانشگاه و در قالب دورههای بالندگی، پادکستهای صوتی و ... ارائه خواهد شد.
- ویژگی آثار ارسالی:
- شامل یکی از حیطههای یاددهی و یادگیری با موضوعات ذیل باشد:
روش و فنون تدریس، یادگیری الکترونیکی، سنجش دستاوردهای یادگیری، کارورزی، مطالعات تطبیقی در تربیت معلم، فلسفه تعلیم وتربیت، مدیریت آموزشی، آموزش عالی و.....)،
- عنوان اثر مربوط به موضوعات عمومی محیط کار و یا مدیریتی باشد.:
مدیریت زمان، مدیریت تغییر، مدیریت بحران، دوران آموزش و تربیت در پسا کرونا ، توسعه منابع انسانی رهبری، هوش هیجانی، نظام انگیزشی، اخلاق حرفهای و...)،
- اثر مکتوب طی 5 سال اخیر چاپ و یا تجدید چاپ شده باشد؛
- آثار مکتوب(حداکثر در 20 صفحه PDF به صورت خلاصه) تا پایان خرداد ماه سال جاری، به نشانی P.develop@cfu.ac.ir ارسال شود.
- امتیازات مترتب برای مشارکت کنندگان در طرح :
همکارانی که در این طرح مشارکت نمایند ضمن دریافت گواهینامه مرتبط، از امتیاز ارزیابی عملکرد و ارتقاء با عنوان انتقال تجربیات بهره مند خواهند شد؛ علاوه بر آن به نفرات برگزیده طرح جوایزی اهدا میشود.
- جوایز:
نفر اول : 5 میلیون تومان
نفر دوم: 3 میلیون تومان
نفر سوم: 2 میلیون تومان
نفر چهارم: 1 میلیون تومان
نفر پنجم: 1 میلیون تومان
- تکمیل ضمایم ذیل برای ارسال به مدیریت بالندگی ضرورت دارد :
1 ) فهرست مطالب کتاب
2) تصویر رو و پشت جلد کتاب
3)خلاصه هر اثر حداکثر در 20 صفحه
4) تصویر شناسنامه کتاب