مدیریت امور پردیس های استان فارس

تدریس خوب، اتفاقی نیست؛

طرح تعالی تدریس در استان فارس به اجرا درآمد

​طرح تعالی تدریس در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پروش و با هدف ارتقاء مســتمر کیفیت آموزش و مهارتهای معلمی دانشــجو معلمان  تدوین شده است.

در طرح تعالی تدریس، دانشجومعلمان بر اساس رشته تحصیلی خود در بازه زمانی تعیین‌شده از سوی ستاد استانی طرح تعالی به ارائه تدریس می‌پردازند و سپس کارشناسان آموزشی از جنبه‌های مختلف به بررسی نحوه تدریس وی می‌پردازند.

طرح تعالی تدریس در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پروش به عنوان یکی از الزامات تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و محوری ترین دغدغه ها و خوا سته های حکیمانه مقام معظم رهبری تدوین شده است.

 

 

دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از زیرنظامهای اصــلی تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشــور، هرگونه اقدام بنیادی، راهبردی و عملیاتی در خصــوص کیفیت بخشی به فعالیت ها و فرایندهای تربیت معلم را اولویت خود می‌داند و در سیاستگذاریها به گونه‌ای عمل می کند که به رسالت خود به عنوان دانشگاهی ماموریت‌گرا و تربیت‌محور جامه عمل بپوشاند.

 بر این اســاس طرح تعالی تدریس با هدف ارتقاء مســتمر کیفیت آموزش و مهارتهای معلمی دانشــجو معلمان و اســتادان و نیز ایفای نقش مرجعیت دانشـــگاه فرهنگیان در قلمرو دانش آموزش محتوا (PCK) از جایگاه و اعتبار ویژهای برخوردار است.

طرح تعالی تدریس با شـعار «تدریس خوب، اتفاقی نیسـت»، این پیام را به دانشـجو معلمان خواهد رساند که تدریس اثربخش و با کیفیت، مستلزم تفکر و طراحی قبل از عمل است.

 

 

محل و فضای اجرای تدریس های دانشجویی طوری پیش بینی شده است که امکان حضور تعدا بیشتری از دانشجویان با اولویت دانشجویان رشته های مرتبط با اجرا وجود داشته باشد.

برای هر اجرا، 30 دقیقه به زمان تدریس و 40 دقیقه نیز به داوری، نقد، تحلیل و بیان نکات آموزشی اختصاص یافته است.

در نقد و تحلیل هر تدریس، علاوه بر ناقدان و داوران، مخاطبان و شــرکت کنندگان نیز (با رعایت و مدیریت زمان)، می توانند تحلیل ها و نظرات خود را بیان کنند.