در گفتگو با دبیر اجرایی مسابقه مسیر شناخت؛
مسیر شناخت بر مبنای جدیدترین رویکردهای روانشناختی طراحی شده است
رویکرد مسیر شناخت به صورت اکتشافی و استقرایی است که در ابتدا دانشجویان بتوانند اختلال مورد نظر دانش آموز را کشف کنند و در انتها به یک درک کاملی از این مسائل برسند.
محمدمهدی عبداللهپور، دبیر اجرایی مسابقه مسیر شناخت در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: هدف ما این است که دنیای تئوریک را با واقعیت به صورت شبیهسازی برای دانشجومعلم ها به هم پیوند دهیم، به این صورت که امکان تجربه پدیدههای ذهنی را در زندگی واقعی فراهم کنیم.
وی بیان داشت: مسیر شناخت در قالب بازیهای جذاب طراحی شد که طی آن یک پرونده به دانشجویان داده میشد و آنان در نقش کارآگاه به حل آن پرونده میپرداختند. پرونده ما در خصوص یک دانشآموز گمشده است که بنا به برخی مسائل روانشناختی از مدرسه فرار کرده و در این مسابقه میبایست دانشجویان به حل آن مسائل بپردازند و اختلال مورد نظر را کشف کنند.
دبیر اجرایی مسابقه مسیر شناخت ادامه داد: رویکرد ما به صورت اکتشافی و استقرایی هست که در ابتدا دانشجویان بتوانند اختلال مورد نظر دانشآموز را کشف کنند و در انتها به یک درک کاملی از این مسائل برسند.
عبدالله پور عنوان کرد: مسیر شناخت بر مبنای رویکرد اختلال یادگیری به مسائل میپردازد؛ یعنی هر معلمی که در زمینه آموزش و پرورش قدم برمیدارد لازم است یک درک کامل و جامعی از موقعیتها و کیسهای واقعی که در گذر زندگی با آنها برخورد میکنند داشته باشند.
عبدالله پور اظهار داشت: مسیر شناخت ۱ در پردیس سلمان فارسی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و با حضور ۱۵ تیم و استقبال فوقالعاده همراه بود، ما این چشمانداز را داریم که مسیر شناخت را ادامه دهیم و مرحله سوم بتوانیم این اقدام را توسعه بدهیم.
دبیر اجرایی مسابقه مسیر شناخت خاطرنشان کرد: بنده از دکتر عامریفر ریاست محترم مرکز شهید مطهری، آقای زارعی معاون هماهنگی مرکز شهید مطهری، آقای عبدی روابط عمومی، آقای روحانی مدیریت دفتر مرکز شهید مطهری و خانم دکتر هوشیار و آقای دکتر حسنی از اساتید دانشگاه فرهنگیان، آقای دکتر پیرزاده از اساتید دانشگاه شیراز که در اجرای این برنامه به ما کمک کردند تشکر کنم.