مدیریت امور پردیس های استان فارس

اطلاعاتی که یک کارمند باید در زمینه شغلی خود بداند

اطلاعاتی که یک کارمند باید در زمینه شغلی خود بداند

 

تدوین : محمد رضا رستگار

 

کارشناس مسئول منابع انسانی وامور عمومی

مدیریت امور پردیس های استانی

استان : فارس

زمستان  95

مقدمه:        

مدیریت امور اداری در واقع جنبه های انسانی سازمان را در بر می گیرد ، نیروی انسانی عامل مهمی در نیل به اهداف سازمان و مدیریت به شمار می رود . تحقیقات امروزی بیانگر این واقعیت است که رابطه نزدیکی بین نحوه مدیریت منابع انسانی و امکان نیل به اهداف سازمانی وجود دارد .

از این روست که این مدیریت امروزه به منزله یکی از شریان های مهم و حیاتی هر سازمانی محسوب می گردد . مدیریت منابع انسانی کوشش می نماید تا در جهت کسب رضایت کارکنان و تامین هدف های سازمانی گام برداشته وسیاست گذاری نماید .

مدیریت امور اداری یا مجموعه از قوانین تخصصی ، حساس ومتمایز با سایر رشته های شغلی همواره می کوشد تا درجهت کسب رضایت  کارکنان وتأمین هدف های سازمانی گام برداشته و  سیاست گذاری نماید.

این مدیریت مسئولیت جمع آوری اطلاعات وبرنامه ریزی اجرایی صحیح بخشنامه ها را در زمینه های پرسنلی، اداری ، اجتماعی ورفاهی کارکنان را به عهده دارد که تجربه آن حاصله از اجرای قوانین ، مقررات ، مصوبات ، توسعه ، مدیریت و سرمایه نیروی انسانی نهاد ریاست جمهوری می باشد.

 

تعاریف و اختصارات

هیأت امنا :

هیأتی است کـه بـه موجب قـوانین و مقررات مربوط به عنوان بالاترین رکن دانشگاه، مرجع سیاستگذاری،  تصمیم گیری و تصویب مقررات و ضوابط داخلی دانشگاه می باشد.

کمیسیون دائمی هیأت امنا :

 کمیسیونی است که مسئولیت بررسی، کارشناسی و ارائه پیشنهادات قابل طرح در هیات امنا و سایر امور ارجاعی از سوی هیأت امنا را بر عهده دارد.

 هیأت رئیسه :

هیأت رئیسه دومین رکن اجرایی دانشگاه پس از رئیس دانشگاه می باشد.

 شورای دانشگاه:

 شورای دانشگاه دومین رکن سیاستگذاری بعد از هیأت امنا می باشد که به تنظیـم سیاستـها  و برنامه های جاری دانشگاه براساس سیاستهای کلان مصوب در هیأت امنا و یا سایر مراجع ذیصلاح می پردازد.

هیأت اجرایی منابع انسانی:

 مرجعی است که در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی هیأت امنا بر اساس دستور العمل پیوست شماره یک، متکفل اعمال وظایف، اختیارات و تنظیم راهکارهای اجرایی بخش اداری، تشکیلاتی و امور  نیروی انسانی و سایر امور محول دانشگاه می باشد که در این آیین نامه به اختصار هیأت اجرایی  نامیده می شود  

‫‫دستگاه اجرایی:

عبارت است از کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات و یا شرکتهای دولتی، مؤسسات و یا نهادهای غیردولتی و نیز کلیه دستگاه هایی که از سوی هیأت امنای دانشگاه تعیین شده باشد.

عضو : منظور از عضو در این آیین نامه و پیوستهای آن، عضو غیرهیأت علمی شاغل در دانشگاه در سه وضعیت رسمی، پیمانی و قراردادی می باشد

ـ مستخدم رسمی : کسی است که به موجب حکم رسمی در یکی از گروه های جداول حقوق موضوع ماده 21 این آیین نامه برای تصدی یکی از پستهای ثابت سازمانی دانشگاه استخدام شده باشد.

 

عضو پیمانی: فردی است که به موجب قرارداد پیمانی برای تصدی یکی از پستهای سازمانی دانشگاه برای  معین، در چارچوب ضوابط و مقررات این آیین نامه استخدام شده باشد.

 قرارداد: عبارت است از توافق نامه کتبی که به امضای مقام صلاحیت دار دانشگاه و نیز شخص واجد شرایط قرارداد می رسد و وی به موجب آن در ازای دریافت حقوق و مزایا برای مدت مندرج در قرارداد، وظایف محول را انجام میدهد.

عضو قراردادی: فردی است که به موجب قرارداد منعقده با دانشگاه به منظور انجام وظایف مشخص برای مدت معین در چارچوب ضوابط و مقررات این آیین نامه بکارگرفته شده باشد.

 قرارداد : عبارت است از توافقنامه کتبی که به امضاء داوطلب استخدام و دانشگاه می رسد و کارمند به موجب آن در ازاء دریافت حقوق یا حق الزحمه برای مدت مندرج در قرارداد, کاری را انجام می دهد .

 

 شغل: عبارت است ازمجموعه وظایف و مسئولیت های مرتبط و مشخصی که ازسوی دانشگاه به عنوان کار واحد شناخته می شود.

  رسته شغلی: مجموعه ای از رشته های شغلی است که ازلحاظ فعالیت ونوع کاروحرفه،وابستگی نزدیک دارند، مانند رسته آموزشی، فرهنگی و پژوهشی.

رشته شغلی: عبارت است از یک یا چند پست سازمانی که از لحاظ نوع کار، وظایف و مسئولیتها، یکسان یا مشابه  محسوب می شوند، اما از نظر ارزش و اهمیت و صعوبت انجام کار، دارای سطوح و مراتب مختلف می باشند.

پست ثابت سازمانی : محلی است در تشکیلات و ساختار دانشگاه که به طور مستمر برای یک شغل و ارجاع آن به یک مستخدم اعم از اینکه دارای متصدی یا بدون متصدی باشد،در نظر گرفته می شود .

شرح وظایف پست سازمانی: عبارت است از شرح مدونی که وظایف و مسؤولیتها و اختیارات شاغل را روشن می سازد و رابطه سازمانی کارمند را با سرپرست و کارمندان تحت نظارت وی مشخص می نماید.

پایه: عبارت است از نمایش عددی سنوات خدمت قابل قبول عضو بر اساس امتیاز کسب شده در قالب فرم ارزیابی سالانه در چارچوب ضوابط و مقررات این آیین نامه.

  1 -26 ترفیع پایه: عبارت است از افزایش عددی پایه عضو واجد شرایط در چارچوب ضوابط و مقررات این آیین نامه

 

 

 

1 -27 ارتقای رتبه : عبارت است از کسب رتبه بالاتر عضو رسمی و پیمانی واجد شرایط، در چارچوب ضوابط و مفررات دستورالعمل اجرایی ارتقا رتبه اعضای غیرهیأت علمی

مأموریت: عبارت است از:

محول نمودن شغل یا وظیفه ای موقت با حفظ پست سازمانی برای مدت معین که ممکن است خارج از محل جغرافیایی خدمت باشد.

حکم: عبارت است از دستور کتبی مقامات صلاحیت دار دانشگاه به کارمندان در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط.

انتصاب : عبارت است از گماردن عضو رسمی یا پیمانی به یکی از پستهای سازمانی بر اساس شرایط احراز

استعفاء: عبارت است از قطع رابطه استخدامی با دانشگاه بنا به درخواست کارمند و موافقت دانشگاه.

بازنشستگی: عبارت است از خاتمه خدمت در دانشگاه که به موجب حکم رسمی و با توجه به مقررات صندوق بازنشستگی مربوطه صورت می­گیرد.

از کارافتادگی: وضعیت کارمندانی است که به موجب مقررات سازمان بازنشستگی یا سازمان تأمین اجتماعی قادر به انجام کار نبوده و از مستمری از کار افتادگی استفاده می نمایند.

تعلیق: عبارت است از بر کناری کارمند برای مدت معین، برابر مقررات مربوطه.

آماده به خدمت: وضعیتی است که عضو رسمی دانشگاه بنا به یکی از دلایل ذیل، با حکم رئیس دانشگاه یا مقام مجاز از طرف وی در انتظار تعیین تکلیف برای انجام خدمت قرار می گیرد

آماده به خدمت حداکثر یک سال می باشد

انفصال: عبارت است از برکناری عضو به طور موقت یا دائم از خدمت، به موجب آرای قطعی صادرشده از سوی مراجع قانونی.

اخراج: عبارت است از قطع رابطه استخدامی عضو به موجب آرای قطعی مراجع قانونی ذیربط

ماده 86

تصدی بیش از یک پست سازمانی برای اعضا ممنوع می باشد.

 

ماده 21

به عضو در صورت احراز شرایط یک پایه استحقاقی اعطا می گردد

1-یکسال خدمت تمام وقت قابل قبول

2-کسب حداقل هفتاد درصد سقف امتیاز ارزیابی سالانه

تبصره 2

به ایام تعلیق – انفصال و مرخصی بدون حقوق پایه استحقاقی تعلق نمی گیرد .

ماده 22

در صورت کسب یکی از شرایط زیر پایه تشویقی اعطا می گردد

کسب بالاترین ارزیابی سالانه در سه سال متوالی یاپنج سال متناوب به پیشنهاد ریئس وتصویب هیات اجرایی

عضویت فعال در گردانهای عاشورا و الزهرا «س» در چارچوب ضوابط مربوط (حداکثر یک پایه)

دارندگان نشانهای دولتی (دو پایه)

22-4- احراز عنوان کارمند نمونه کشوری (دو پایه)

22-5- احراز عنوان کارمند نمونه در دانشگاه (یک پایه)

22-6- دارندگان عناوین اول تا سوم مسابقات ورزشی جهانی و بین المللی (یک پایه)

22-7- برگزیدگان جشنواره های معتبر ملی مرتبط با حوزه کاری عضو ( یک پایه)

22-8- متصدیان مشاغل مدیریتی با حداقل دو سال سابقه مدیریتی و درسطح حداقل معاون مدیر و یا عناوین همترازمشروط به کسب «90» درصد امتیاز ارزیابی سالانه، به پیشنهاد مقام مافوق وتایید مدیریت منابع انسانی و توسعه و یا عناوین مشابه  و تصویب هیأت اجرایی (حداکثر دو پایه)

22-9- اعضای شاغل  در مؤسساتی که با تأیید مراجع ذیصلاح وزارت در شمول دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تازه تأسیس و در حال توسعه قرار دارند، در صورتی که در خدمت موسسات مذکور باقی بمانند، به ازای هر 7 سال خدمت در مؤسسات یادشده از یک پایه تشویقی برخوردار می گردند.

 

22-10- اعضای مامور به خدمت (موضوع ماده 14 این آیین نامه) در موسساتی که با تایید مراجع ذیصلاح وزارت در شمول دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تازه تاسیس و در حال توسعه قرار دارند، مشروط به رضایت بخش بودن خدمات آنان، به پیشنهاد دانشگاه مقصد و موافقت دانشگاه مبدا، به ازای هر 3 سال خدمت در موسسات یاد شده از یک پایه تشویقی برخوردار می گردند.

22-11- اعضای دانشگاه که در سمتهای مدیریتی حوزه ستاد وزارت دارای خدمات ارزنده و قابل قبول به تشخیص وزیر یا معاونان ذیربط می باشند، (به ازای هر دو سال خدمت یک پایه و حداکثر دو پایه در طول خدمت)

تبصره 1 - پایه تشویقی موضوع بند یک این ماده صرفا به ده درصد اعضای واجد شرایط هر واحد سازمانی دانشگاه به طور سالانهاعطا می گردد. این نصاب برای واحدهای سازمانی دارای کمتر از 10 عضو هر دو سال یک بار اعمال می گردد.

تبصره 2 فاصله زمانی اعطای پایه تشویقی موضوع بند یک این ماده به هر عضو حداقل پنج سال تعیین می گردد.

تبصره 3 سقف پایه های تشویقی قابل اعطا به هر عضو در طول خدمت به استثنای پایه های تشویقی موضوع بند «9» این ماده، حداکثر «7» پایه می باشد.

تبصره 4 اعضایی که قبل از تاریخ ابلاغ این آیین نامه مطابق با ضوابط و مقررات مربوط گروه تشویقی دریافت نمودهاند در ازای هر گروه تشویقی دریافتی از یک پایه تشویقی بهره من ماده 36 - کمک هزینه عائله مندی عضو مرد شاغل و بازنشسته متاهل مشمول این آیین نامه، به میزان «810» برابر ضریب حقوقی سالیانه مصوب هیات امنا که از میزان ابلاغ شده از سوی هیات وزیران کمتر نمی باشد، پرداخت می گردد.

تبصره بانوان وظیفه بگیر و همچنین اعضای زن شاغل و یا بازنشسته سرپرست خانوار که همسرشان متوفی، معلول و یا ازکارافتاده کلی بوده و به موجب حکم مراجع قانونی سرپرستی خانوار را به عهده دارند، از کمک هزینه عائله مندی برخوردار میشوند.

 براساس مصوبه هیئت وزیران آیین نامه مربوط به حضور وغیاب کارکنان دولت به شرح زیر میباشد .

کلیه کارکنان دستگاهای اجرایی مکلفند ساعات تعیین شده برای ورود به محل خدمت وخروج را رعایت نموده

 

 

       1-  ورودبه محل خدمت بعد ازساعات مقرربدون کسب مجوز قبلی تاخیر ورود محسوب می گردد

2-خروج از محل خدمت زودتر از ساعت مقرر نیز تعجیل خروج محسوب می شود.

 

3-امور اداری موظف است در پایان ماه جمع تأخیرات را درغالب مرخصی ساعتی ثبت نماید

با مستخدمی که تاخیر ورود یا تعجیل خروج داشته باشد بشرح زیر رفتار میشود 

1-تأخیر یا تعجیل تا 2 ساعت در ماه جزء مرخصی استحقاقی منظور می گردد .

2-تأخیر یا تعجیل از 2 ساعت بیشتر در طول ماه مستلزم کسر از حقوق است .

3-مستخدمی که پیش از 4 بار تأخیر در دوره یا تعجیل در خروج داشته و مدت آن به 4 ساعت برسد برای ماه اول و دوم کتباً اخطار داده خواهد شد برای ماه سوم فوق العاده شغل مستخدم خاطی به میزان 30٪ و برای ماه چهارم به میزان 50٪ و برای ماه پنجم 100٪ کسرخواهد شد .

در صورت تکرار پرونده مستخدم جهت رسیدگی به هیأت تخلفات اداری ارجاع خواهد شد .

تذکر: غیبت زیر 10روز توسط دستور رئیس انجام میشود  بیش از 10 روز مستخدم به هیأت تخلفات معرفی می شود.

مستخدم پیمانی 7 روز غیبت بدون عذر موجه داشته باشد اخراج می شود

  اثرات منفی اخطار:

  1. تشویقی در آن سال تعلق نمی گیرد
  2. پایه تشویقی تعلق نمگیرد
  3. انتصاب ممنوع است
  4.  محکومیت یا اخطار کتبی در10 سال آخر خدمت به ازاء هر مورد یکماه از پاداش پایان خدمت کم می شود.

ماده 29 - ساعت کار اعضا «40» ساعت و حداقل «5» روز در هفته می باشد.

انواع مرخصی ها :

 1-مرخصی استحقاقی 2-مرخصی استعلاجی 3-مرخصی بدون حقوق      4-مرخصی تحصیلی

 5-مرخصی نیمه وقت    6-مرخصی زایمان

 

شرایط ، نحو استفاده ، نحوه ذخیره  مرخصی

 

         مرخصی استحقاقی کارکنان

مرخصی استحقاقی سالیانه کارمندان به ازاء هر سال خدمت 30 روز کاری با استفاده از حقوق، فوق­العاده­ها و مزایا می­باشد که در صورت عدم استفاده کارمند قابل ذخیره خواهد بود.

در ماه 5/2 روز تعلق می گیرد در طول سال یکماه

مرخصی ساعتی در طول یک روز 5/3 ساعت می باشد.

مرخصی ساعتی قابل استفاده در یک ماه 5/7 ساعت می باشد. درطول سال 12روز مسولین عنایت داشته باشند

ماده 9 نحوه ذخیره مرخصی:

هیچ مستخدمی به اختیار نمی تواند درسال بیش از 15روزاز مرخصی استحقاقی سالانه خود را ذخیره نماید.

ماده 10 حداکثر مدت مرخصی قابل استفاده از مرخصی ذخیره درسال 4 ماه است

ماده 11مستخدمی که در حال مرخصی استحقاقی است میتواند تقاضای کند مرخصیاو تمدید شود

ماده 13 حفظ پست ثابت سازمانی مستخدمی که در حال استفاده ازمرخصی استحقاقی است الزامی است

ماده 17 مستخدمین رسته آموزشی که از تعطیلات فصلی استفاده می نمایند ( تیرومرداد) مرخصی ذخیره ندارند.

نکته:  کارمند می تواند حقوق وفوق العاده های مربوط به ایام مرخصی های استحقاقی استفاده نشده خود را درزمان بازنشستگی مطا لبه یا تقاضا کنند.

نکته:  کارمندانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند می بایست مراتب را یکماه قبل   با اخذ مجوز مراتب را به  حراست اعلام نمایند.

ماده 61 غیبت

ج غیبت موجه (به تعداد روزهای مورد تأیید مراجع ذیصلاح)

تبصره غیبت موجه حالتی است که عضو به عللی خارج از حدود قدرت و اختیار خود نتواند در محل خدمت حاضر شود و موجه بودن عذر وی با تأیید مراجع قضائی احراز می گردد.

معرفی به هیات تخلفات

غبیت غیر موجه به صورت متناوب یا متناوب بدون کسب مجوز

 

عدم حضور مستخدم در پست خود تا 3 روز به علل زیر موجه می باشد:

  1. بیماری فرد یا افراد تحت تکفل
  2. فوت افراد تحت تکفل یا نسبی یا سببی تا طبقه سوم
  3. فرزند دار شدن
  4. ازدواج خود یا فرزندان
  5. احضار مستخدم به مراجع قضایی

شرح طبقه نسبی:

طبقه اول :پدر-مادر-اولاد-اولاد اولاد

طبقه دوم: اجداد- برادر – خواهر – اولاد انها

طبقه سوم: عمه ها –عموها – خاله ها – دائی ها واولاد آنها    

نحوگرفتن مرخصی ساعتی اول وقت دو شکل دارد

مثال 1- اطلاع دارد که فردا اول وقت 1 ساعت دیرتر میاید باید روز قبل اقدام به گرفتن برگ مرخصی ساعتی نموده باخود داشته باشد و درزمان ورود به نگهبانی تحویل دهد.

2-بدون مجوز با تاخیر وارد اداره شده در صورت وقوع حوادث یا انجام امورات شخصی   1 ساعت دیرتر به محل کار مراجعه کرده می بایست با مسئول مستقیم یا رئیس بلافاصله مرخصی ساعتی گرفته و به نگهبانی تحویل سپس اقدام به ثبت ورود خود در سیستم  نماید

مرخصی اعم از بین وقت (ساعتی) یا روزانه

  1. کارکنان می بایست درخواست خود را طبق فرم موجود تکمیل و پس از موافقت مسئول مربوطه از سوی رئیس مرکز مورد تأیید قرار گرفته و سپس برگ مرخصی ساعتی را هنگام خروج به نگهبانی تحویل دهند.
  2. مرخصی روزانه و مأموریت اداری داخل شهری یک روزه یا بیشتر را شخصا به امور اداری تحویل فرمایید. 
  3. مرخصی روزانه که همکارن به مسول خودشان زنگ می زنند مراتب به اطلاع امور اداری هم رسانده شود چون ممکن هست فراموش شود وسیستم غیبت بزند

 

ماده 64: مرخصی استعلاجی

  1. استعلاجی کمتر از 3 روزدر طول یکماه با ارائه گواهی پزشک و تأیید مرخصی توسط رئیس مرکز امکن پذیر است.12 روز متناوب در طول سال
  2. مرخصی استعلاجی از 3 روزبیشتر تا 30 روز با ارائه گواهی تأیید شده توسط پزشک معتمد در درمانگاه فرهنگیان و تأیید رئیس
  3. از30روز به بالا حداکثر 4 در طول یکسال با ارائه گواهی پزشکی با تأیید کمیسیون  پزشکی وزارت بهداشت ودرمان

تشخیص ابتلای مستخدم به بیماری صعب العلاج وتعیین مدت معذوریت وی به عهده کمسیون پزشکی است

از یکسال به بالا تنها حقوق رتبه وپایه پرداخت می شود.

.نکته :    حفظ پست سازمانی مستخدمی که 3 ماه بیشتر از استعلاجی استفاده می کند، الزامی نیست.

ماده 63

عضو می تواند ازمرخصی زایمان هر نوبت حداکثر 9 ماه استفاده نماید

حفظ پست سازمانی در مرخصی زایمان الزامی است

ماده2بانوانی که فرزند آنها ازشیرمادر استفاده می نمایند می توانند تا دوسالگی فرزند شیرخوار از مرخصی ساعتی تا سقف استحقاقی خود استفاده کنند.

کارکنان قراردادی تا 3روز حقوق با دانشگاه بیشتر از 3روز حقوق قطع وتوسط بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت است

درخواست مرخصی نیمه وقت :

1-زمان درخواست و اجرا سال تحصیلی می باشد

2- ساعات کار نصف ساعات کار مقرر هفتگی می باشد

3- مدت سنوات نصف محاسبه می شود

 

4- پرداخت اضافه کار ممنوع می باشد

  1. سنوات برای تجربی کامل محاسبه می شود

 

ماده 65-66  مدت مرخصی بدون حقوق :

شرایط استفاده از مرخصی بدون حقوق

  1. بر مبنای نیاز و درخوا ست کا رمند

2 0مستخدم مرخصی  ذخیره نداشته باشد.

3 0مستخدم قصد ادامه تحصیل داشته باشد.

4 0مستخدم ناگزیر باشد به اتفاق همسر به خارج از محل خدمت مسافرت کند.

5 0-براساس ماده 66 آیین نامه اعضای غیر هیات علمی عضودر صورت نداشتن مرخصی استحقاقی ذخیره شده با تایید وموافقت مقام مسئول میتواند تا 3 سال از مرخصی بدون حقوق استفاده نماید.

 

6 0کارمندان زن که همسر آنها درمأموریت بسر می برند می توانند تا پایان مأ موریت حداکثر 6 سال از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند

در صورت استفاده مستخدم از مرخصی بدون حقوق برای یکسال:

  1. پست مستخدم حفظ نخواهد شد.
  2. بعد از مراجعه مستخدم  در صورت پست خالی وجود نداشته باشد در حالت آماده به خدمت قرار می گیرد.
  3. بعد از مراجعه مستخدم در صورت نبودن پست به از ازاء هر سال سابقه خدمت 5/1 برابر حقوق و مزایا به صورت بازخرید به مستخدم پرداخت می شود و مستخدم از خدمت دولتی برکنار خواهد شد.

ماموریت تحصیلی  :  عزام مستخدم رسمی جهت طی دوره های آموزشی یا کارآموزی داخل کشور باحفظ پست ثابت سازمانی وپرداخت حقوق ومزایای مستمر وفوق العاده شغل حداکثر به مدت 21 ماه

 

 

 مجاز میباشد.  مازادبر21 ماه حداکثر 36 ماه به درخواست وزیر یا بالاترین مقام دستگاه دولتی اعزام کنندهوشورای اموراداری استخدام کشور صورت خواهد گرفت وکلیه کسورت کسر می شود.

نکته: اشتغال در پستهای خارج از کشور بیش از 4سال  مقدور نیست مگر با اجازه وزیر

درایام مرخصی بدون حقوق میتواند با پرداخت کامل حق سرانه بیمه درمانی به صورت آزاد از خدمات بیمه استفاده کند

تقلیل ساعت کار جانبازان بصورت زیربادرخواست جانباز انجام می گیرد

الف-پرداخت اضافه کار

ب-پرداخت حق التدریس

ج-افزودن به مرخصی استحقاقی و ذخیره شدن 

کسرساعت کار موظف جانبازان براساس درصد جانبازی

میزان درصد جانبازی                   میزان کسر ساعت کار

25 % تا 29%                                         45دقیقه

30% تا39%                                           60 دقیقه

40% تا49%                                            90 دقیقه

50 %تا 59%                                        120 دقیقه 

ماموریت روزانه:

ماده 30 - به عضوی که براساس جزء «الف» بند «32» ماده «1» این آیین نامه، برای مدت معین جهت انجام وظایف محول بهخارج از دانشگاه اعزام می گردد، از تاریخ حرکت به محل مأموریت تا بازگشت، چنانچه فاصله مقصد از مبدأ بیش از «60» کیلومتر باشد فوق العاده مأموریت روزانه پرداخت می گردد.

تبصره 1 - فوق العاد ه مأموریت روزانه به مأخذ یک پانزدهم (20/1) مجموع حقوق رتبه و پایه و فوق العاده های شغل و جذب عضو، قابل پرداخت است. هزینه اسکان و تغذیه بر اساس مقررات عمومی و هزینه ایاب و ذهاب بین شهری و دورن شهری، براساس مصوبات هیأت رئیسه دانشگاه پرداخت خواهد شد.

تبصره 2 مدت این گونه مأموریتها در مورد هر عضو از چهار ماه متوالی و یا متناوب در یک سال تقویمی بیشتر نخواهد بود.

 

 

ماموریت = به نقاط بد آب و هوا 15% اضافه میشود

تبصره 3 در صورتی که عضو، یک روز تمام به خارج از محل خدمت خود که فاصله آن تا مبدا حداقل «60» کیلومتر بوده، اعزام شود و در محل مأموریت توقف شبانه نداشته باشد، به ماخذ «50» درصد فوق العاده مأموریت روزانه مندرج در این ماده به وی پرداخت می شود.

هزینه سفر

ماده 31 - به عضو رسمی که به موجب حکم صادره از سوی مراجع قانونی محل ثابت جغرافیایی خدمت وی تغییر می کند، به ازای هر کیلومتر فاصله بین دو شهر مبدأ و مقصد مبلغ بیست هزار ریال هزینه سفر و نقل مکان پرداخت می گردد، تغییرات بعدی این نصاب بر اساس نرخ تورم سالیانه با تصویب هیأت رئیسه تعیین خواهد گردید.

ماده 32 عضو ی که با تأیید مقام ذیصلاح دانشگاه به صورت مأموریت به خارج از کشور اعزام می شود، ضمن برخورداری ازحقوق و مزایای ریالی، فوق العاده مأموریت روزانه خارج از کشور بر اساس مقررات عمومی کشور نیز دریافت خواهد کرد.

 

ماده 33 اعضا مکلفند در ساعات کار تعیین شده در محل خدمت خود حضور یابند و وظایف محول را انجام دهند و در صورتی که در مواقع ضروری خارج از وقت اداری مقرر و یا ایام تعطیل به خدمت آنان نیاز باشد، بر اساس اعلام نیاز دانشگاه مکلف به حضور در محل کار و انجام وظایف محول در قبال حق الزحمه یا اضافه کاری برابر مقررات این آیین نامه خواهند بود.

ماده 34 - به عضوی که برحسب ضرورت و براساس مـوافقت دانشگاه ، به منظور انجام کاراضافی خارج از وقت اداری انجـام وظیفـه می نماید، بر اساس فرمول ذیل، «فوق العاده اضافه کار» حداکثر تا سقف «120» ساعت پرداخت می گردد.

 

 

= مبلغ هر ساعت اضافه کار

 

(حقوق رتبه و پایه + فوق العاده شغل+ فوق العاده جذب+)

176

 

تبصره دانشگاه می تواند به اعضا تا «20» درصد پستهای سازمانی مصوب، در ازای کاراضافی خارج ازوقت اداری تا سقف «175» ساعت «فوق العاده اضافه کار» بر اساس فرمول مندرج در این ماده پرداخت نماید

 

‫‫ماده 37 کمک هزینه اولاد عضو مرد شاغل و بازنشسته مشمول این آیین نامه، به ازای هر فرزند به میزان «210» برابر ضریب حقوقی سالیانه مصوب هیات امنا که از میزان ابلاغ شده از سوی هیات وزیران کمتر نمی باشد،  پرداخت میگردد.

تبصره 1- حداکثر سن برای اولاد ذکور که از مزایای این ماده استفاده میکنند، 20 سال و در صورت ادامه تحصیل و غیر شاغل بودن وی تا «25» سال تمام و برای اولاد اناث نداشتن شغل و همسر خواهد بود.

تبصره 2 -  فرزندان معلول و از کار افتاده کلی به تشخیص مراجع پزشکی ذیصلاح (سازمان بهزیستی کل کشور) مشمول محدودیت سقف سنی مزبور نمی باشند.

تبصره 3 بانوان وظیفه بگیر و همچنین اعضای زن شاغل و یا بازنشسته سرپرست خانوار که همسرشان متوفی، معلول، ازکارافتادهکلی بوده و به موجب حکم مراجع قانونی سرپرستی خانوار را به عهده دارند، در صورت تکفل مخارج فرزندان از کمک هزینه اولاد برخوردار می شوند. می گردند.

 

‫‫ماده 68 انتخاب صندوق بازنشستگی دربدو استخدام با عضو دانشگاه است و وی درطول خدمت خود صرفاً یک بارمجاز به تغییربازنشستگی می باشد

ماده 79 به عضو شاغل، بازنشسته و یا ورثه بلافصل وی در موارد ذیل کمک هزینهای به میزان «3» برابر حقوق و مزایای رتبه و پایه یک کاردان مقدماتی پرداخت می گردد:

الف ازدواج دائم عضو شاغل یا بازنشسته و هر یک از فرزندان وی در هر مورد فقط یک بار

ب فوت عضو شاغل یا بازنشسته و هر یک از افراد تحت تکفل وی

ماده 84 تغییرپست یا رسته سازمانی عضو به استثنای تبصره ذیل، صرفاً با رضایت وی و درچارچوب دستورالعمل مربوط امکانپذیر می باشد.

تبصره در موارد ذیل دانشگاه بدون اخذ رضایت عضو، مجاز به تغییر پست سازمانی وی خواهد بود

الف استفاده از مرخصی بدون حقوق و مأموریت مازاد بر 6 ماه

ب براساس تصمیم مراجع مذکور در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع قضایی

ج تغییر ساختار یا انحلال واحد سازمانی در دانشگاه بر اساس مصوبه هیأت امنا

د اشتغال عضو در پستهای مدیریتی مصوب شماره دار

 

 

ماده 84 تغییرپست یا رسته سازمانی عضو به استثنای تبصره ذیل، صرفاً با رضایت وی و درچارچوب دستورالعمل مربوط امکانپذیر می باشد.

تبصره در موارد ذیل دانشگاه بدون اخذ رضایت عضو، مجاز به تغییر پست سازمانی وی خواهد بود.

الف استفاده از مرخصی بدون حقوق و مأموریت مازاد بر 6 ماه

ب براساس تصمیم مراجع مذکور در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع قضایی

ج تغییر ساختار یا انحلال واحد سازمانی در دانشگاه بر اساس مصوبه هیأت امنا

د اشتغال عضو در پستهای مدیریتی مصوب شماره دار

دستورالعمل پرداخت کمکهای رفاهی

موضوع ماده «69» آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی موسسه

ماده 1- کلیه اعضای شاغل در دانشگاه  ماهیانه از کمک هزینه های مستقیم و غیرمستقیم رفاهی مصوب هیات امنا ، که از میزان تعیین شده براساس مصوبات هیات وزیران کمتر نخواهد بود، به شرح ذیل بهره مند می گردند :

  1. کمک هزینه یک وعده غذای گرم در روز
  2. کمک هزینه مهدکودک به ازای هر فرزند زیر شش سال(صرفاً به یکی از زوجین شاغل در دانشگاه یا سایر دستگاه های اجرایی تعلق می گیرد.)
  3. کمک هزینه ایاب و ذهاب

تبصره - به اعضای شاغل در مشاغلی که از سوی هیات اجرایی واجد شرایط دریافت شیر یا لباس حسب مورد می باشند، به میزان تعیین شده توسط هیات اجرایی، هزینه تهیه شیر و لباس پرداخت می شود

ماده 2- دانشگاه مکلف است علاوه بر پرداخت حق بیمه پایه درمان ، پنجاه درصد حق بیمه تکمیلی اعضا و افراد تحت تکفل آنان را پرداخت نمایند.

ماده3- پرداخت سهم حق بیمه و حوادث اعضا به عهده دانشگاه می باشد.

ماده4- دانشگاه می تواند درطول سال وجوهی را تحت عنوان کمک هزینه غیرنقدی به مناسبتهای ویژه مذهبی و ملی به اعضای شاغل پرداخت نمایند.

ترک خدمت:

در صورتی که مستخدم رسمی مدت دو ماه بدون اطلاع و عذر موجه در محل خدمت خود حاضر نشود از تاریخ ترک خدمت از خدمت وزارتخانه یا سازمان دولتی اخراج می شود مگر آنکه براساس مدت سنوات مشمول مقررات بازنشستگی باشند در آن صورت بازنشسته خواهد شد.

 

ماده 39 اعضای ذیل با هماهنگی دانشگاه از تقلیل ساعات کار روزانه بهره مند می شوند:

  الف اعضای دانشگاه که دارای معلولیت جسمی بر اساس تأیید مراجع ذیصلاح می باشند، حداکثر تا سقف «2» ساعت.

ب - آقایان عضو فاقد همسر و بانوان عضو که دارای فرزند و یا همسر معلول ذهنی و جسمی می باشند، بر اساس میزان معلولیت مورد تأیید مراجع ذیصلاح (سازمان بهزیستی کل کشور) حداکثر تا سقف «4» ساعت

ج بانوان همسر جانبازان 50 درصد و بالاتر حداکثر تا سقف «4» ساعت

د بانوان عضوکه وظیفه شیردهی برعهده دارند، با هماهنگی واحد سازمانی ذیربط، یک ساعت به ازای هر فرزند تا سقف«2» سال.

هـ اعضای جانباز بر اساس قوانین و مقررات مربوط .

و اعضای دارای سابقه خدمت مازاد بر «30» سال سنوات خدمت حداکثر تا سقف «5/1» ساعت

ز اعضایی که به موجب تأیید مراجع قانونی ذیصلاح وظیفه نگهداری و مراقبت از جانبازان «50» درصدوبالاتر را برعهده دارند، حداکثر تا سقف «4» ساعت

تبصره مجموع تقلیل کار ساعات روزانه عضو در هر صورت حداکثر «4» ساعت می باشد

ماده 40 بانوان عضو رسمی می توانند درصورت موافقت واحد سازمانی مربوط و رئیس دانشگاه و یا مقام مجاز از طرف ایشان، حداکثر به مدت «5» سال از خدمت نیمه وقت استفاده نمایند و در این صورت، صرفا از «50» درصد حقوق و مزایای مستمرعضو تمام وقت برخوردار می گردند.

تبصره 1 - بانوان عضو پیمانی صرفاً در مدت قرارداد مجاز به استفاده از خدمت نیمه وقت خواهندبود. د رهر صورت حداکثر مدت  مجاز استفاده از شیوه خدمت نیمه وقت، برای بانوان عضو پیمانی و رسمی در طول خدمت حداکثر «5» سال می باشد.

 

 

 

ماده 47 به اعضای دانشگاه که براساس ضوابطومقررات مربوط دروضعیت «آماده به خدمت» بسر می برند، صرفاً حقوق رتبه وپایه و کمک هزینه عائله مندی و اولاد پرداخت می گردد.

تبصره 1 - مدت وضعیت «آماده به خدمت» حداکثر یک سال می باشد.

تبصره 2- چنانچه تا پایان دوره «آماده به خدمت» وضعیت عضو براساس حکم مراجع قضایی یا هیأتهای رسیدگی به تخلفاتاداری تعیین نشده باشد و یا موجبات اعاده بکار وی فراهم نگردد، در صورت دارا بودن شرایط بازنشستگی (با احتساب مدت زمان آماده به خدمت)، وی بازنشسته و درغیر این صورت به یکی از روشهای ذیل حسب درخواست ذینفع رفتار خواهد شد

 

ماده 66 عضو رسمی قطعی دانشگاه می تواند در طول مدت خدمت خود با موافقت واحد سازمانی ذیربط و تأیید بالاترین مقام مسئول دانشگاه حداکثر سه سال از مرخصی بدون حقوق استفاده نماید. درصورتی که درخواست مرخصی بدون حقوق عضو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری تخصصی در رشته مربوط به شغل وی باشد، این مدت با تصویب هیات رئیسه تا دو سال قابل افزایش خواهد بود. درهرحال مجموع مرخصی بدون حقوق عضو در طول مدت خدمت حداکثر پنج سال می باشد.

آماده بخدمت :

  1. انفصال موقت یا دائم
  2. انحلال دستگاه اجرایی ذی ربط
  3. انتقال یا مامور به دستگا ه های اجرایی
  4. حذف پست سازمانی کارمند
  5. نبود پست سازمانی بعدازاتمام ماموریت یا مرخصی بدون حقوق
  6. در ایام آماده بخدمت فقط حقوق ثابت شامل حق شغل-حق شاغل-مدیریت پرداخت می شود
  7. حداکثر آماده بخدمت یکسال می باشد. 

44- از نیروهای قرارداد کار معین در چه سمتهایی می توان استفاده کرد؟

جواب): 1- سمت خدمتگزاری (مدرک کمتر از دیپلم) 2- سمت سرایداری ، نگهبان (دیپلم وبالاتر) 3-ثبات ، ماشین نویس و انباردار(مدرک  دیپلم وبالاتر مشروط به آنکه قبلا از اداره کل مجوزاخذ شده باشد)

 

 

سنوات ارفاقی برای جانبازان:

با درخواست جانباز وتهیه مدارک به نهاد ریاست جمهوری مکاتبه میشود

 به مدت سنوات ارفاقی پاداش پایان خدمت تعلق نمی گیرد ولی با 30روز حقوق بازنشست میشود.

سنوات ارفاقی برای درصد جانبازی    با  20%   جانبازی 3سال ارفاقی

                                                              25%                9/3

                                                              30%                6/4

                                                              35%               3/5

آزادگان می توانند مدت اسارت را علاوه بر 30 سال به خدمت خود ادامه دهند

فرزندان شهدا فرزندان جانبازان بالای 50% درصورت اشتغال در دستگاه ها دریک مقطع تحصیلی بالاتر قرار می گیرند .

ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

فوق العاده ایثارگری  شامل فرزندان شهید وجانبازان بالای 25% می شود و مشمول 5% حد اقل حقوق کارکنان بر اساس ضریب سال می شوند .

به همسران شهید درصورت داشتن فرزند تحت تکفل حق سرپرستی تعلق می گیرد.

 

تعیین بدهی کسور بازنشستگی جهت سنوات غیر رسمی:

سنوات سربازی- حق التدریس- تحصیل درتربیت معلم ودانشسرا سنوات پیمانی - قراردادی

کارکنان توجه داشته باشند درصورت عدم محاسبه بدهی . قبل ازفرا رسیدن سال بازنشستگی الزامأ باید جهت تعیین بدهی ومحاسبه مبلغ بدهی خود به امور اداری مراجعه نموده وفیش واریزی به حساب بازنشستگی را نزد خود نگهداری

 

خدمت بالای 30 سال

 1-معدل حقوق 30 که گرفته شد به ازاء هر سال 5/2% به رقم حقوق باز نشستگی اضافه و محاسبه میشود.

اعزام کارمند به ماموریت بدون حکم خلاف محسوب میشود.        

12-پرداخت کمک  هزینه اولاد ، بابت فرزندان ذکور تا سن 20 سالگی ، در صورت اشتغال به تحصیل تا سن 25 سالگی

3-پرداخت کمک هزینه اولاد اناث شرط تا زمان نداشتن شوهر

4-کمک هزینه مهد کودک به بانوان شاغل با ارائه گواهی تعلق می گیرد .

ماده 104 خدمات کشوری

 

 

به ازاء هر سال خدمت مازاد بر 30 سال 5/2٪ رقم تعیین شده حقوق بازنشستگی علاوه بر حقوق  تعیین شده محاسبه و پرداخت می شود .

حفظ پست سازمانی مستخدم  که از 4 ماه بیشتر استعلاجی استفاده می کند الزامی نیست .

پرداخت حق اولاد کارکنان قراردادی :

پرداخت حق اولاد به شرط دارا بودن حداقل 720 روز واریز حق بیمه به صندوق تأمین اجتماعی و حداکثر تا 2 اولاد با رعایت سن فرزندان مجاز می باشد .

 

عناوین تخلفات اداری

1- اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری:

2- نقص قوانین و مقررات مربوط:

3- ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تاخیر در انجام امور قانونی آنها بدون دلیل:

4- ایراد تهمت و افترا و هتک حیثیت:

5- اخاذی:

6- اختلاس:

7- تبعیض یا اعمال غرض ورزی یا روابط غیراداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص:

8- ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری:

9- تکرار در تاخیر ورود به محل خدمت یا تکرار خروج از آن بدون کسب مجوز:

10- تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی:

11- افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری:

12- ارتباط و تماس غیرمجاز با اتباع بیگانه:

13- سرپیچی از اجرای دستورهای مقامهای بالاتر در حدود وظایف اداری:

14- کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف محول شده:

15- سهل انگاری روسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر:

16- ارائه گواهی یا گزارش خلاف واقع در امور اداری:

17- گرفتن وجوهی غیر از آنچه در قوانین و مقررات تعیین شده یا اخذ هر گونه مالی که در عرف رشوه خواری تلقی می شود. این بند دو شق دارد:

الف- اخذ هر گونه مال یا وجه توسط مسئولین مربرط که موجبات آن در قانون و مقررات پیش بینی و تبیین نگردیده است.

 

ب- اخذ هر گونه مال منقول یا غیر منقول توسط کارمند دولت جهت انجام کار اداری، بر این اساس صرف اخذ مال موجبات بروز تخلف خواهد بود.

18- تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارد یا خودداری از تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را دارند:

19- تعطیل خدمت در اوقات مقرر اداری:

20- رعایت نکردن حجاب اسلامی:

 

 

21- رعایت نکردن شئون و شعائر اسلامی:

22- اختفاء ، نگهداری، حمل، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر:

23- استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر:

24- داشتن شغل دولتی دیگر به استثنای سمت های آموزشی و تحقیقاتی:

25- هر نوع استفاده غیرمجاز از شئون یا موقعیت شغلی و امکانات و اموال دولتی:

مشمول تخلف این بند می باشد.

26- جعل یا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی:

تعریف جعل در ماده 523 قانون مجازات اسلامی آمده است. معمولا جعل دو نوع است

الف) جعل مادی به معنی قلب حقیقت بوسیله یک عمل مادی در نوشتجات رسمی یا عادی دولتی

ب) جعل مفادی به معنی قلب حقیقت در مضمون و ماهیت یک عمل حقوقی بدون اینکه با عمل مادی همراه باشد. هم چنین هر گونه تغییر یا درج نوشته ای خلاف واقع در اسناد و اوراق رسمی مشمول دست بردن در اوراق و اسناد است.

27- دست بردن در سئوالات، اوراق، مدارک و دفاتر امتحانی افشای سئوالات امتحانی یا تعویض آنها:

28- دادن نمره یا امتیاز بر خلاف ضوابط:

29- غیبت غیرموجه بصورت متوالی یا متناوب:

عدم حضور در محل خدمت بدون داشتن مجوز و یا دلیل سند موجه بصورت منقطع و یا متوالی تخلف محسوب می گردد.

30- سوء استفاده از مقام و یا موقعیت اداری:

31- توقیف، اختفاء، بازرسی یا بازکردن پاکتها و محمولات پستی یا معدوم کردن آنها و استراق سمع بدون مجوز قانونی:

32- کارشکنی و شایعه پراکنی، وادار ساختن یا تحریک دیگران به کارشکنی یا کم کاری و ایراد خسارت به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی:

 

 

33- شرکت در تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی یا تحریک به برپائی تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی و اعمال فشارهای گروهی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی:

34- عضویت در یکی از فرقه های ضاله که از نظر اسلام مردود شناخته شده اند:

35- همکاری با ساواک به عنوان مامور یا منبع خبری و داشتن فعالیت یا دادن گزارش ضد مردمی:

 

 

36- عضویت در سازمان هایی که مرامنامه یا اساس نامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی است یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها:

37- عضویت در گروه های محارب یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها:

38- عضویت در تشکیلات فراماسونری:

 

هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دانشگاه فرهنگیان

فصل هفتم

تکالیف و مقررات انضباطی

ماده 58 : کارمندان موظفند دستورات مقامات مافوق خود را در حدود قوانین و مقررات رعایت نمایند.

 

وفق قانون چنانچه کارمندی  در دهه سوم خدمت خود  مرتکب تخلف شود  به ازای هر رأی صادره درخصوص وی (بجز رأی اخطار  کتبی بدون درج درپرونده استخدامی ) ، یک ماه از پاداش پایان خدمت او کسر خواهدشد. 

مسئولیت ابلاغ مکاتبات هیأت ( ابلاغ اتهام /عوت نامه یا رأی صادره وحکم اجرائی ) در اداره ها برعهده کیست؟

مسئولیت ابلاغ تمامی مکاتبات برعهده مسئول کارگزینی یا اموراداری  هر اداره  می باشد و طبق ماده 23 آئین نامه اجرائی قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مسئولیت هرکونه تأخیردرابلاغ آراء و صدور احکام اجرائی مربوط ،برعهده مسئولین کارگزینی یا امور  اداری می باشد.
تفاوت رأی قطعی و قابل پژوهش چیست؟

آراء قطعی بلافاصله پس از اینکه به رویت و امضاء اشخاص رسید قابل اجرا بوده و چنانچه فردی به اینگونه آرا اعتراض د اشته باشد ظرف مدت حداکثر یک ماه از تاریخ رویت و امضای رأی ، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارسال نماید. اما در آراء قابل پژوهش، فرد پس از رویت و امضای رأی تا یک ماه مهلت اعتراض دارد و درصورت اعتراض با رعایت مدت قانونی پرونده وی به هیإت تجدید نظر ارسال می گردد وچنانچه فرد اعتراضی نکند رأِی صادره ، اجرا و حکم اجرائی آن توسط کارگزینی یا امور اداری صادر  خواهدشد.

 

  1. مرجع رسیدگی به اعتراض به آراء هیات چه کسی است؟

مرجع رسیدگی به اعتراض نسبت به آراء قابل پژوهش ، هیات تجدید نظر است ولی مرجع رسیدگی به اعتراض نسبت به  آراء قطعی ، دیوان عدالت اداری است

نحوه اعتراض به آراء هیات چگونه است؟

کارمندانی که به رای قابل پزوهش هیات بدوی در مهلت مقرر 30 روزه اعتراض دارند ، کتبا" با امضا وتاریخ ، به همراه مدارک ومستندات  لازم در دبیرخانه اداره متبوع ثبت و به همراه فرم 502 و تصویر آخرین حکم کارگزینی و تصویر رای رویت شده ، توسط اداره  امور ادا ری یا کارگزینی به شعبه تجدید نظر مربوطه ارسال می گردد. آراء هیات تجیدی نظر قطعی و پس از ابلاغ لازم الاجرا می باشند.
آیا وزیر می تواند کارمندی را که مرتکب غیبت شده اخراج نماید؟

طبق ماده 17 قانون درصورت غیبت متوالی بیش از2ماه و یا متناوب بیش از 4 ماه ، وزیر یا مقامات مذکور در این ماده حق اخراج فر د را از دستگاه دارند.
انفصال چیست؟

مکاتبات هیاتها چون در راستای تخلفات کارمند تحت امر است محرمانه و هر گونه افشاگری از محتوای آن موجب هتک حیثیت افراد است و با توجه به اهمیت حفظ آبروی همکاران فرهنگی هر گونه پخش موارد اتهامی ممنوع بوده و
 موجب مجازات است بنابر این مکاتبات هیاتها باید به صورت محرمانه باشد.
هم چنین به استناد بخشنامه 15511/120-23/12/78 دفتر هماهنگی:
... پرونه های اتهامی افراد محرمانه می باشد و به هیچ عنوان نباید در اختیار دیگران قرار گیرد.

تاریخ صدور حکم اجرائی آرای قطعی چه زمانی است؟

حکم اجرائی آرای قطعی ، بایستی هم زمان با ابلاغ به متهم  صادر و اجرا گردد.، هم چنین  در صورتی که متهم در حالت آماده بخدمت باشد ، با ابلاغ رای قطعی ، حکم آماده بخدمت وی لغو می شود(تبصره 3 ماده 13 قانون هیات)