سومین جشنواره یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان
سومین جشنواره یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد توانمندسازی و توسعه استفاده از فناوری های جدید و روز دنیا در جهت گسترش آموزش های الکترونیکی و تولید محتوای آموزشی مورد نیاز و با توجه به مفاد بیانیه حضرت آقا در خصوص گام دوم انقلاب ، مفاد سند تحول بنیادین، سند برنامه درسی ملی و سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی به همت مرکز هوشمندسازی دانشگاه در سال 1398 برگزار می شود.
شرکت کنندگان می توانند تا 30 فروردین ماه سال 1398 با مراجعه به سایت 3elfestival.cfu.ac.ir آثار خود را در یکی از محورهای محتوای الکترونیکی، فیلم آموزشی کوتاه تجارب تدریس، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بازی ها و سرگرمی های آموزشی، اپلیکیشن مبتنی بر موبایل، افزونه های آموزشی متناسب با شبکه های اجتماعی و سامانه Moodle و اینفوگرافیک ( هدفمند و متناسب با متون اسناد بالادستی اشاره شده ) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
دستورالعمل سومین جشنواره یادگیری الکترونیکی
ویژه اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه
مقدمه
بهره گیری از فناوری های نوین فناوری اطلاعات با رویکرد حل مسأله در تولید مواد و رسانه های یادگیری و آموزشی و توسعه مشارکت اساتید و دانشجو معلمان در تولید محتوای الکترونیکی و زمینه سازی استفاده هر چه بیشتر از فناوری در مدارس با تربیت معلمان آشنا با تکنولوژی روز در دانشگاه فرهنگیان، از سیاست هایی هستند که می توان آنها را در راستای توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در حرکت به سوی وضع مطلوب و بهره برداری از منابع فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی، مورد توجه قرار داد.
مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان، در راستای توسعه استفاده از فناوریِ روز دنیا در جهت گسترش آموزشهای الکترونیکی و تولید محتوای آموزشی مورد نیاز و با توجه به مفاد سند تحول بنیادین، سند برنامه درسی ملی و سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی، در نظر دارد جشنواره ای با محوریت تولید محتوای الکترونیکی ویژه اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه با رویکردهای جدید توسعه فناوری و آموزش و با اهداف ذیل برگزار نماید:
اهداف برگزاری جشنواره
- تشویق و ترویج تولید محتوای الکترونیکی فاخر و ارتقای کارآفرینی فناورانه در این حوزه
- تعمیق فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری
- تولید محتوای دیجیتالی و شناسایی استعدادهای برتر در حوزه مذکور و هدایت ایشان به تولید محصولات فاخر
- توسعه فضای کار تیمی در راستای تولید محصولات ارزشمند در حوزه تولید محتوای الکترونیکی
- آشناسازی جامعه با محتوای الکترونیکی فاخر و ظرفیت های آن
- هدایت و حمایت از ایده ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت و شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپای آینده در حوزه یادگیری الکترونیکی
- ایجاد پایگاه تجمیعی از ایده های مرتبط با محورهای موضوعی جشنواره
- امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده پرداز و تولیدکننده، با نهادهای حاکمیتی و غیردولتی
محورهای برگزاری جشنواره
- محتوای الکترونیکی
- فیلم آموزشی کوتاه تجارب تدریس
- واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
- بازی ها و سرگرمی های آموزشی
- اپلیکیشن مبتنی بر موبایل
- افزونههای آموزشی متناسب با شبکه های اجتماعی و سامانه Moodle
تبصره 1: در کلیه محورها، محتوای تولید شده در سطح کتب درسی مدارس و دانشگاهها باشد.
تبصره 2: در محورهای فوق، محتواهای تولید شده باید تعاملی باشند و استفاده از چندرسانه ای در آن ها مزیت است.
تبصره 3: در ارائه فیلم آموزشی، رعایت اصول اولیه فیلم برداری در جنبه های فنی کفایت می کند و امتیازی نخواهد داشت. در این محور صرفاً انتقال تجربه موفق آموزشی مورد تأکید است و شرکت کننده باید در یک فایل پی دی اف مشروح آن را بیان نماید.
نحوه شرکت
- تکمیل فرم شماره 1 و سپردن تعهد مبنی بر ارائه نشدن اثر به سایر مسابقات و یا جشنوارههای مشابه
- تکمیل فرم الکترونیکی شرکت در جشنواره (https://3elfestival.cfu.ac.ir) و آپلود فرم شماره 1
- بارگزاری اثر تولید شده در فرم شرکت در جشنواره
برنامه زمانبندی برگزاری جشنواره
|
ردیف |
موضوع |
تاریخ |
|
1 |
مهلت ارسال آثار و محتواهای تولید شده |
30 فروردین 1398 |
|
2 |
داوری آثار |
تا 12 اردیبهشت 1398 |
|
3 |
اعلام نتایج و اعطای جوایز |
خرداد 1398 |
گروه های شرکت کننده :
- دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی
- کلیه کارکنان دانشگاه های فوقالذکر
- اساتید و مدرسان دانشگاه های فوقالذکر
شرایط آثار ارسالی
- آثار تولیدی باید محصول فعالیت خلاقانه فردی و یا گروهی اساتید، مدرسان، دانشجویان و کارکنان باشد و از تولیدات شرکت های خصوصی در تولید آن استفاده نشده باشد.
تبصره : چنانچه محتوای ارائه شده به صورت نرم افزار بازی و سرگرمی تولید شده باشد ، بهتر است ضمن هدف مند بودن باعث افزایش خلاقیت و ابتکار در کاربران شده و همسو با تحولات کتاب های درسی و دانشگاهی باشد.
- امتیاز اثر تولیدی قبلاً به هیچ ارگان دولتی و یا خصوصی واگذار نشده باشد.
- با توجه به قابلیت های ممتاز رایانه در به کارگیری از امکانات متنوع در تولید محتوای الکترونیکی کلیه آثار ارسالی باید از امکانات چندرسانه ای فیلم و انیمیشن در حد قابل قبول و صوت و گرافیک مناسب با موضوع محتوای تولید شده بهره مند باشد.
- در طراحی نرمافزار ارسالی جهت ارائه محتوا بهتر است از شیوه های تعاملی (آموزش دو سویه) در حد قابل قبول استفاده شود.
- برای سرعت بخشیدن به روند ارزیابی، محصولات ارسالی نباید دارای قفل نرمافزاری و یا سخت افزاری و یا کلمه عبور باشند.
- حتی الامکان نرم افزارها به صورت خودکار و بدون نیاز به نصب برروی سیستم و یا نصب نرم افزار خاصی قابل اجرا باشند.
- نرم افزارهای تولید شده برای بخش یادگیری سیار، قابلیت اجرا تحت آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و IOS را داشته باشند.
تبصره: بدیهی است تنوع تکنیکهای بکار رفته در تولید اثر و همچنین بکارگیری ایدههای خلاقانه برای انتقال مفاهیم نسبت به موضوع اثر و همچنین حجم (مدت) آن دارای اولویت میباشد.
سیاست های تشویقی
- صدور تقدیرنامه کتبی برای برگزیدگان جشنواره
- تقدیر از صاحبان آثار برتر (رتبه های اول تا سوم) در مراسم اختتامیه
شرکت کنندگان در جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس زیر مراجعه نمایند:
https://3elfestival.cfu.ac.ir. تلفن: 87751422، 87751163 و پست الکترونیکی: el-festival@cfu.ac.ir پاسخگوی شرکت کنندگان محترم خواهد بود.

سومین جشنواره یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان 3